Sjuk! :-(

Gick hem från jobbet vid lunch idag. Har legat vaken stora delar av natten pga en krånglande mage, inte gett med sig ännu. Ingen aning om vad det kan vara. Trist är det iaf. Fick feber på förmiddagen och satt med väldigt mkt kläder på mig på jobbet, då insåg jag att det bara var att gå hem. Var dock tvungen att skaka fram vikarier till resten av veckan.

Väl hemma blev det sängen på en gång. Sov ca 2 timmar och när jag vaknade tog jag tempen... 38,1 grader vilket är mkt för mig. Har i vanliga fall svårt att få utslag på febertermometern, men idag var det inga problem.  Sambon åkte förbi Apoteket och köpte div tabletter till mig samt även lite mat så jag klarar mig. Dessutom har han fixat vårt trådlösa bredband så jag kan ligga i sängen och surfa iaf mellan tupplurerna :-)

Det positiva (?) med att ligga sjuk är att man hinner kolla mkt på tv, eller snarare halvse. Idag gick herrarnas korta program i konståkning och det är något jag verkligen gillar. Desto roligare var det att de två svenska som startade kom 5:a och 8:a!!! Av 35 startande! Just är det hockey på tv:n, Växjö-Oskarshamn. Senare blir det sprint för längdskidåkarna.

Har du något bra tips på hur jag kan kurera magen? Det är allmänt orolig och jag illamående till och från och har absolut ingen matlust :-(

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0